اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

غلبه سودا، خماری ایجاد می کند

  • کد خبر: ۹۵۸
  • ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۸
غلبه سودا، خماری ایجاد می کند
راهکارهای طب سنتی برای ترک اعتیاد مخدرهای سنتی

دکتر هانا مهرابیان
متخصص طب سنتی

درمتــــون طب سنــتی علت به وجود آمدن بیشتر بیماری ها غلبه سردی و خشکی (سودا) در بدن بیان شده است. اعتیاد به موادمخدر و ترکیبات افیونی هم از این قاعده استثنا نیستند. مصرف افیون یا خشخاش که در میان مخدرهای سنتی از فراوانی بیشتری برخوردار است از منظر طب سنتی ، ابتدا مزاجی گرم و سپس سرد دارد . این موضوعی است که باعث می شود فرد معتاد با مصرف خشخاش ابتدا احســاس فرح بخــشی کند که در اصطلاح عامه به آن نشئگی می گویند -اتفاقی که با بالارفتن مقدار مواد افیونی و ضددرد جسم از حد معینی در بدن می افتد- سپس با پایین آمدن مقدار آن احساس خماری کند. به عبارت دیگر فرد معتاد در زمان نشئگی مزاجش گرم و در زمان خماری سرد است و همین سردی و خشکی مزاج در زمان خماری است که باعث می شود بدن فرد معتاد احساس نیاز بیشتری به مصرف آن ماده مخدر بکند تا بتواند از این طریق گرمی از دست رفته را دوباره بازیابد.
بنابراین، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنند با بستن یا زندانی کردن معتاد در مکانی محصور می توان پس از گذشت چند روز اعتیادش را برطرف کرد ، باید بگوییم سخت در اشتباهید، چون این نیاز در بدن فردایجاد شده است و هر زمانی که آزاد شود و امکان دسترسی به موادمخدر پیدا کند، در مصرف آن درنگ نخواهد کرد. درواقع استفاده از چنین روش هایی درباره یک معتاد یا درست تر بگوییم یک بیمار ، نوعی جنایت ناشی از درک نکردن و آگاهی نداشتن درباره مسئله اعتیاد است که متأسفانه علت آن هم القائات نادرستی است که برخی فیلم ها آن را در ذهن مردم ایجاد کرده اند.به موازات این روش های سنتی، شیوه های نوینی هم تبلیغ می شوند که به مراتب انتخاب بدتری برای یک معتاد هستند مانند داروهای ترک اعتیادی که این روزها به وفور در عطاری ها، فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند؛ نظیر ترامادول که خود مخدر اعتیادآور دیگری است یا داروهای ترک اعتیاد دست سازی که با تضمین 100درصد تبلیغ می شوند و جز عارضه جسمی و روحی و ضرر مالی چیز دیگری برای فرد معتاد ندارند، درحالی که در طب سنتی خودمان برای رهایی از این بلای خانمان سوز توصیه های کاربردی داریم که می تواند بدون دردسر و عارضه فرد معتاد به مخدرهای سنتی را نجات دهد، به ویژه اینکه بیشتر نوجوانان معتاد هم به یکی از همین مخدرهای سنتی اعتیاد دارند.


توجه به چند نکته مهم قبل از اقدام به ترک
قبل از اینکه بخواهیم به سراغ روش های توصیه شده ترک اعتیاد طب سنتی برویم اجازه بدهید که چند نکته مهم را دراین باره باهم مرور کنیم.
اول اینکه درمان بیماری اعتیاد ، اراده شخصی خود بیمار را می طلبد و تا زمانی که این عنصر ضروری در او وجود نداشته باشد، انجام هر روش و سیستم درمانی با شکست روبه رو خواهد شد.
برای درمان ، حتما باید از داروهایی استفاده کرد که اخلاط فاسد و کثیف را از عمق بدن فرد معتاد استخراج کند.
درضمن، بیمارانی که هر روز رأس ساعت معینی به مصرف مواد مخدر اقدام می کرده اند اگر ساعت مصرفشان را از حالت منظم خارج کنند ، ترک آن ماده مخدر برایشان آسان تر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->